loading...

کهکشان دانش

ویژگی های خوراکی ها

بازدید : 106 جمعه 22 آذر 1398 زمان : 16:34 نظرات (0)

برنج هاشمی ممتاز خوشپخت معطر آستانه اشرفیه 

 

برنج هاشمی آستانه

 

معطر با پخت خیلی خوب

ری عالی 

به قیمت عمده فروشی

عکس دقیقا مربوط به پخت همین برنج است و به صورت کته پخته شده

ارسال رایگان برای خرید از 3 کیسه و بیشتر

سفارش از راه دایرکت یا تلفن

پخش مواد غذایی ساویس

برای سفارش و خرید می توانید از این لینک استفاده نمایید:

برنج هاشمی ممتاز خوشپخت معطر آستانه اشرفیه

برای دیدن سایر محصولات ساویس از لینک زیر استفاده نمایید:

       suavis.food@   

 


 

آبمیوه نیشکر

آبمیوه نیشکر که به آن اکسیر جوانی نیز گفته می‌شود می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی محبوب هم در بین کودکان و هم در بین بزرگسالان مصرف شود. این نوشیدنی نه تنها بسیار خوشمزه است، بلکه ارزش غذایی بالایی نیز دارد. یک لیوان آبمیوه نیشکر سرد ضمن برطرف کردن تشنگی و جلوگیری از بی‌آبی بدن، باعث انرژی‌بخشی فوری و تقویت متابولیسم و سلامت گوارش می‌شود. آبمیوه نیشکر به دلیل داشتن مقادیر فراوان کربوهیدرات، پروتئین، مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، آهن، روی و پتاسیم و ویتامین‌های سری B، A و C، می‌تواند بهترین شرایط فیزیکی را برای شما ایجاد نماید. در ضمن این نوشیدنی فاقد هرگونه چربی و کلسترول می‌باشد.

 


 

 

فایده‌های شگفت‌انگیز آبمیوه نیشکر

فواید برای پوست  

آب نیشکر می‌تواند به جوان‌سازی پوست شما در کمترین زمان ممکن کمک کند. در پایین به فواید آب نیشکر برای پوست اشاره می‌کنیم.

1- درمان آکنه

 

 

 

استفاده مرتب از آب نیشکر در درمان مشکلات پوستی مانند آکنه موثر است. بنابراین، اگر مستعد آکنه هستید، برای کسب نتیجه موثر، ماسک صورت آب نیشکر را امتحان کنید. آب نیشکر منبع خوبی از اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) مانند اسید گلیکولیک است که به افزایش گردش سلولی کمک می‌کند. همچنین، از آنجا که آکنه از منافذ پوستی مسدود شده نتیجه می‌شود، آب نیشکر با لایه‌برداری از سطح پوست و نازک کردن تجمع سلول‌های مرده به از بین بردن آن کمک می‌کند.  

2- محافظت از پوست در برابر پیری

آیا نگران چین و چروک‌های بی‌موقع پوست خود هستید که باعث می‌شوند پیرتر از سن خود به نظر برسید؟ جای نگرانی نیست! شما می‌توانید با استفاده از آب نیشکر علائم پیری را به تاخیر بیاندازید. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها و ترکیبات فنولی باعث می‌شود آب نیشکر گزینه مناسبی برای دستیابی به پوستی درخشان، نرم و مرطوب باشد.

 

فواید برای سلامتی

حال به مزایای خارق‌العاده آبمیوه نیشکر برای سلامتی اشاره می‌کنیم.

3- انرژی‌بخشی فوری

اگر دچار کم‌آبی هستید، آبمیوه نیشکر یکی از بهترین منابع انرژی فوری است. این نوشیدنی می‌تواند در کمترین زمان حالت‌های روحی و جسمی شما را بهبود بخشیده و شما را سرحال و پرانرژی نماید. آبمیوه نیشکر حاوی قندهای ساده (ساکاروز) است که به راحتی توسط بدن شما جذب می‌شود و سطح قند خون پایین شما را افزایش می‌دهد.

4- تضمین بارداری ایمن

مشخص شده است که آبمیوه نیشکر یک مکمل عالی در رژیم غذایی زنان باردار است. این نوشیدنی لقاح تخم و شروع رشد جنین را تسهیل و بارداری ایمن‌تر را تامین می‌نماید. این آبمیوه شگفت‌انگیز حاوی مقدار کمی اسید فولیک یا ویتامین B9 است که از نقایص عصبی هنگام تولد مانند اسپینا بیفیدا (Spina Bifida) جلوگیری می‌کند. همچنین تحقیقات نشان داده است که آبمیوه نیشکر مشکلات تخمک‌گذاری در خانم‌ها را به حداقل می‌رساند و در نتیجه احتمال انعقاد نطفه را افزایش می‌دهد.

5- اجتناب از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان

 

 

 

بوی بد دهان یکی از اصلی‌ترین دلایل شرمساری در اجتماع است. اگر سابقه پوسیدگی دندان دارید که به بوی بد دهان منجر می‌شود، باید آبمیوه نیشکر را به عنوان یک داروی خانگی موثر در نظر بگیرید. آبمیوه نیشکر حاوی مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است که به ساخت مینای دندان کمک می‌کند. جریان مداوم مواد مغذی از پوسیدگی دندان جلوگیری کرده و باعث تقویت دندان‌های شما می‌شود. همچنین، بوی بد دهان یکی دیگر از علائم کمبود مواد مغذی است که آبمیوه نیشکر به مقابله با آن کمک می‌کند.

6- تسهیل در رشد استخوان‌ها و دندان‌ها

یک چوب نیشکر یا یک لیوان آبمیوه نیشکر خوشمزه را به هر کودک در حال رشد بدهید و با آرامش مشکلات مربوط به استخوان‌ها و دندان‌ها را فراموش کنید. نیشکر یک منبع بسیار غنی از کلسیم است که به استحکام اسکلتی شما از جمله استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. این امر باعث می‌شود که آبمیوه نیشکر یکی از بهترین ترکیبات موثر در رشد کودکان باشد.

7- درمان اختلالات ناشی از تب

مشخص شده است که آبمیوه نیشکر برای درمان اختلالات ناشی از تب که در کودکان در حال رشد بسیار رایج است، بسیار مفید می‌باشد. این اختلالات به دلیل ایجاد تب شدید بسیار بدنام هستند. این اختلالات باعث از دست رفتن پروتئین می‌شوند که در نتیجه خطراتی برای بدن به وجود می‌آورند. آبمیوه نیشکر ماده‌ای شناخته شده برای جبران پروتئین‌های از دست رفته می‌باشد.

 


 

 

8- کمک به عملکرد کبد

آبمیوه نیشکر یکی از بهترین درمان‌ها برای بیماری‌های مرتبط با کبد مانند زردی است. زردی به دلیل عملکرد ضعیف کبد و همچنین مجاری صفراوی مسدود شده رخ می‌دهد. نیشکر سطح گلوکز در بدن شما را حفظ کرده و بهبودی سریع را تضمین می‌کند. همچنین، به علت طبیعت قلیایی، آبمیوه نیشکر به حفظ تعادل الکترولیت در بدن کمک می‌کند و بدین ترتیب کبد شما را از مصرف بیش از حد نجات می‌دهد. بدین منظور یک لیوان آبمیوه نیشکر مخلوط شده با لیمو ترش را دو بار در روز بنوشید.

9- عمل کننده به عنوان یک هضم کننده

 

 

 

اگر به ناراحتی گوارشی مبتلا شده‌اید، برای یک زندگی سالم‌تر و بدون استرس، باید آبمیوه نیشکر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. پتاسیم موجود در آبمیوه نیشکر به تعادل سطح PH معده شما کمک می‌کند و ترشح شیره‌های گوارشی را تسهیل می‌نماید.

10- خواص ضد سرطانی

ممکن است تعجب‌آور باشد، اما آبمیوه نیشکر همچنین می‌تواند یک عامل بازدارنده جامع برای بیماری‌های کشنده‌ای مانند سرطان باشد، به ویژه سرطان پروستات و سرطان سینه. تحقیقات اخیر نشان داده است که وجود فلاونوئیدها در نیشکر از تکثیر سلول‌های سرطانی در غده‌های پستانی جلوگیری می‌کند، بنا بر این احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

11- کمک به افراد مبتلا به دیابت

آیا آبمیوه نیشکر برای افراد دیابتی مفید است؟ اگر فکر می‌کنید که به دلیل ابتلا به دیابت آبمیوه نیشکر برای شما نامناسب است، اشتباه می‌کنید. در حقیقت، نیشکر می‌تواند توسط افراد دیابتی مصرف شود اما در حد اعتدال. نیشکر حاوی ساکاروز است که شاخص قند خون پایینی دارد. این امر به شما کمک می‌کند سطح قند خون خود را در کنترل داشته باشید.

12- درمان گلودرد

 

 

 

اگر خارش یا سوزش ناگهانی در گلوی خود احساس کردید، برای تسکین آن یک لیوان آبمیوه نیشکر به همراه یک تکه لیمو ترش بنوشید. ویتامین C به مقدار فراوان در آبمیوه نیشکر یافت می‌شود و اصلی‌ترین دلیلی است که آنرا به یک درمان مناسب برای گلودرد تبدیل می‌کند. آبمیوه نیشکر همچنین منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که از هرگونه عفونت ویروسی و باکتریایی جلوگیری می‌کند.

13- بهبود زخم‌ها

به غیر از تقویت سیستم ایمنی بدن شما، آبمیوه نیشکر همچنین به تسریع در بهبودی زخم‌ها کمک می‌کند. آبمیوه نیشکر حاوی ساکاروز است که به طور طبیعی قادر به بهبود هر نوع زخم در یک بازه زمانی کوتاه است. برای کسب نتیجه بهتر شما همچنین می‌توانید مقداری آبمیوه نیشکر را روی زخم قرار دهید.

14- تقویت ارگان‌های بدن

مصرف منظم آبمیوه نیشکر باعث قوی‌تر شدن ارگان‌های مهم بدن می‌شود بطوری که می‌توانند به خوبی و همگام با اعضای دیگر کار کنند. از آنجایی که آبمیوه نیشکر سرشار از قندهای اساسی است، به تقویت اندام‌ها مانند اندام‌های حسی، اندام‌های تولید مثل و مغز کمک می‌کند.

15- جلوگیری از آسیب DNA

آبمیوه نیشکر می‌تواند از شما در برابر آسیب‌های DNA ناشی از تشعشع که می‌تواند روی مغز شما تاثیر‌گذار باشد محافظت نماید. این نوشیدنی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که از تخریب چربی‌ها و لیپیدهای سلولی جلوگیری می‌کند و آسیب DNA را کنترل می‌نماید.

16- کمک به کاهش وزن

 

 

 

اگرچه آبمیوه نیشکر شیرین است اما می‌تواند به شما در کاهش چند کیلوگرم وزن اضافی کمک کند. مشخص شده است که آبمیوه نیشکر باعث کاهش کلسترول بد در بدن می‌شود که یکی از دلایل اصلی افزایش وزن است. این نوشیدنی همچنین سرشار از فیبرهای محلول است که به ما در مدیریت وزن کمک می‌کند.

17- دفع سموم از بدن

استفده منظم از آبمیوه نیشکر به پاکسازی بدن از سموم مضر و سایر عناصر خارجی کمک می‌کند. این نوشیدنی همچنین متابولیسم را تقویت می‌نماید. این روند سم‌زدایی به تدریج منجر به کاهش وزن نیز می‌شود.

18- سودمند در درمان عفونت ادراری (UTI)

این نوشیدنی فوق‌العاده به حفظ سلامت کلیه‌ها کمک می‌کند و از بروز مشکلات مرتبط با عفونت ادراری جلوگیری می‌نماید. برای این منظور آبمیوه نیشکر را به همراه آب لیمو و نارگیل دو بار در روز مصرف کنید. مشخص شده است که آبمیوه نیشکر سطح پروتئین در بدن را افزایش می‌دهد. این امر از بسیاری از بیماری‌های مرتبط با کلیه مانند سنگ کلیه، بیماری‌های مقاربتی (STD)، عفونت ادراری (UTI) و پروستات جلوگیری می‌کند. این نوشیدنی همچنین احساس سوزش ناشی از این اختلالات را تسکین می‌دهد.

19- مفید برای سلامتی ناخن

آیا ناخن‌های تغییر رنگ داده و شکننده‍ای دارید که باید با انواع لاک‌ها و نقاشی‌های ناخن آنها را بپوشانید؟ برای مقابله با این مشکل از آبمیوه نیشکر استفاده کنید. کمبود مواد غذایی باعث می‌شوند ناخن‌های ما بی‌روح و شکننده باشند. از آنجایی که آبمیوه نیشکر سرشار از مواد مغذی است، ناخن‌های شما را تغذیه کرده و آنها را سلامت می‌کند.

20- افزایش قدرت عضلات

 


 

 

مشخص شده است که مصرف آبمیوه نیشکر دو بار در روز به دلیل فراهم کردن مقدار زیاد گلوکز مورد نیاز بدن، قدرت عضلات شما را افزایش می‌دهد.

21- کاهش تب

شاید از این موضوع اطلاع نداشته باشید، اما آبمیوه نیشکر عملاً در درمان تب مفید است. نوشیدن آبمیوه نیشکر می‌تواند از کاهش پروتئین در بدن که منجر به ضعف و درد می‌شود جلوگیری می‌نماید.

22- درمان اسیدیته

از آنجایی که آبمیوه نیشکر بطور طبیعی قلیایی است، می‌تواند اسیدیته و سوزش معده و روده را تسکین دهد. این نوشیدنی همچنین می‌تواند به حفظ تعادل پایه اسیدی در بدن کمک کند.

23- تقویت سیستم ایمنی بدن

آبمیوه نیشکر سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های اساسی است که به صورت چندگانه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. آنها با برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های کبد و دستگاه گوارش مبارزه می‌کنند. این آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین سطح بیلیروبین (Bilirubin) در بدن را به سطح خنثی می‌رسانند.

 

اسپینا بیفیدا (Spina Bifida):

نقص مادرزادی ستون فقرات که در آن بخشی از نخاع و مننژهای آن از طریق شکافی در ستون فقرات بیرون می‌زند که اغلب باعث فلج اندامهای تحتانی و گاهی اوقات معلولیت ذهنی می‌شود.

بیلیروبین (Bilirubin):

رنگدانه نارنجی – زرد که از تجزیه هموگلوبین در کبد ایجاد شده و در صفرا دفع می‌شود.

فلاونوئید (Flavonoids):

هر یک از کلاس‌های بزرگ رنگدانه‌های گیاهی که ساختاری بر پایه یا شبیه به فلاون دارند.

فلاون (Flavone):

یک ترکیب بلوری بی‌رنگ است که پایه تعدادی از رنگدانه‌های گیاهی سفید یا زرد است.

 

واژه نامه فارسی و انگلیسی

متابولیسم metabolism 

کربوهیدرات carbohydrate

پروتئین protein

اسیدهای آلفاهیدروکسی alpha hydroxy acids (AHAs)

اسید گلیکولیک glycolic acid

آنتی اکسیدان antioxidant

ترکیبات فنولی phenolic compounds

ساکاروز  sucrose

اسید فولیک folic acid

الکترولیت electrolyte

لیپیدهای سلولی cellular lipids

کلسترول cholesterol  

 

دلیکاتوس 

نویسنده و مترجم: سورن دهقان

 

کلیه مطالب کهکشان دانش توسط نویسندگان آن تهیه و ترجمه شده است.

استفاده از نام، مطالب و تصاویر این وبلاگ به هر صورت (حتی با ذکر منبع و لینک فعال) ممنوع است و موجب پیگرد قانونی خواهد شد.

 

از کالاهای بافتنی راورا بافت دیدن نمایید:

ravrabaft@

 

کهکشان دانش تنها همین وبلاگ در سایت رزبلاگ و به آدرس superstring.rozblog.com است. هر سایت یا وبلاگ دیگری با نام کهکشان دانش یا superstring در سایر سایت ها و وبلاگ ها هیچ گونه ارتباطی با کهکشان دانش واقعی ندارد و نام، مطالب و تصاویر آنها همگی کپی برداری غیر قانونی از کهکشان دانش است.

 

بازدید : 100 دوشنبه 11 آذر 1398 زمان : 10:53 نظرات (0)

ویژگی های عسل

عسل ماده غذایی شیرین و چسبناکی است که توسط زنبورهای عسل با غلیظ کردن ترشحات قندی گیاهان (شهد گل) ساخته می شود. بسته به نوع گیاهانی که زنبورها مصرف می کنند، عسل های تولید شده نیز از نظر عطر، طعم، رنگ و غلظت، با یکدیگر متفاوت اند.

 

 عسل


این ماده غذایی به حدی غنی و سرشار از ترکیبات مفید مانند کربوهیدرات ها، آنزیم ها، آمینواسیدها، اسیدهای آلی، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ... است که مصرف روزانه آن سلامتی بدن شما را تضمین می نماید. از فواید و خواص درمانی عسل می توان به بهبود سرفه و سرماخوردگی، تنظیم فشار خون، ترمیم زخم ها و سوختگی ها، بهبود سلامتی قلب، کمک به مبارزه با سرطان، کاهش اسید اضافی معده و درمان زخم معده و ورم معده، درمان آلرژی، تولید انرژی و نیروزایی سریع، از بین بردن ویروس ها و باکتری ها، افزایش ایمنی بدن، کمک به کاهش وزن، درمان حالت تهوع، بهبود و سلامتی ناخن ها، درمان آسم، آرامش اعصاب، رفع اثرات زیان بار دخانیات، کمک به لطافت و سفید کردن پوست و درمان چین و چروک پوست، بهبود رشد مو و پاکسازی پوست سر و از بین بردن شوره، کمک به تعادل متابولیسم، افزایش شیردهی، رشد اندام ها مخصوصا در کودکان، تقویت حافظه، کمک به کارکرد کبد و کلیه ها، و همچنین کمک به بهبود مشکلاتی مانند سرگیجه، بی خوابی، انگل، اسپاسم، کم خونی، میگرن، زکام و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

 

دلیکاتوس 

نویسنده: سورن دهقان

 

کلیه مطالب کهکشان دانش توسط نویسندگان آن تهیه و ترجمه شده است.

استفاده از نام، مطالب و تصاویر این وبلاگ به هر صورت (حتی با ذکر منبع و لینک فعال) ممنوع است و موجب پیگرد قانونی خواهد شد.

 

با مصرف روزانه عسل طبیعی، سلامتی را به خود و خانواده تان هدیه دهید.

 

عسل اورامانات محصول ساویس فود


عسل طبیعی اورامانات با کیفیت فوق العاده در بسته های نیم و یک کیلوگرمی، عرضه مستقیم از تولید کنندگان منطقه اورامانات برای شما مصرف کنندگان گرامی

سفارش از راه دایرکت یا تلفن

پخش مواد غذایی ساویس

برای سفارش و خرید می توانید از این لینک استفاده نمایید:

عسل اورامانات

برای دیدن سایر محصولات ساویس از لینک زیر استفاده نمایید:

       suavis.food@    

 

 

از کالاهای بافتنی راورا بافت دیدن فرمایید: 

ravrabaft@

 

کهکشان دانش تنها همین وبلاگ در سایت رزبلاگ و به آدرس superstring.rozblog.com است. هر سایت یا وبلاگ دیگری با نام کهکشان دانش یا superstring در سایر سایت ها و وبلاگ ها هیچ گونه ارتباطی با کهکشان دانش واقعی ندارد و نام، مطالب و تصاویر آنها همگی کپی برداری غیر قانونی از کهکشان دانش است.

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ارسال لینک
    آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 201
  • بازدید ماه : 1,466
  • بازدید سال : 16,412
  • بازدید کلی : 95,867

  • کد
    تک اسکین - قالب و ابزار وبلاگ